زندگی؛ شعری‌ست ناب، چون سروده های عاشقانه‌ی سعدی و غزلیات دلنشین مولانا

زندگی؛ شعری‌ست ناب، چون سروده های عاشقانه‌ی سعدی و غزلیات دلنشین مولانا

صفحه شعر و ادبیات، برگزیده ناب ترین شعرهای شعرای ایرانی
زندگی؛ شعری‌ست ناب، چون سروده های عاشقانه‌ی سعدی و غزلیات دلنشین مولانا

زندگی؛ شعری‌ست ناب، چون سروده های عاشقانه‌ی سعدی و غزلیات دلنشین مولانا

صفحه شعر و ادبیات، برگزیده ناب ترین شعرهای شعرای ایرانی

از پس شیشه ی عینک


از پس شیشه ی عینک، استاد
سرزنش وار به من می نگرد

باز از چهره ی من می خواند
که چه ها در دل من می گذرد

می کند مطلب خود را دنبال:
"بچه ها! عشق گناه است! گناه!

وای اگر بر دل نو خواسته ای
لشکر عشق بتازد ناگاه"

مبصر امروز چو اسمم را خواند  
بی خبر داد کشیدم غایب

دوستانم همگی خندیدند
که: جنون گشته به طفلک غالب

بچه ها هیچ نمی دانستند
که من اینجایم و دل جای دگر

من به یاد تو و آن خاطره ها
که تورا دیدم با جامه ی زرد

تو سخن گفتی اما نه ز عشق
من سخن گفتم اما نه ز درد

من به یاد تو وآن خاطره ها
یاد آن لحظه که بگذشت چو باد

که در این وقت به من می نگرد
از پس شیشه عینک استاد

نظرات 1 + ارسال نظر
زهرا جمعه 11 اسفند 1402 ساعت 17:54

عاشق این شعر دوران دبیرستانم هستم خیلی دوسش دارم مرسی :قلب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد