زندگی؛ شعری‌ست ناب، چون سروده های عاشقانه‌ی سعدی و غزلیات دلنشین مولانا

زندگی؛ شعری‌ست ناب، چون سروده های عاشقانه‌ی سعدی و غزلیات دلنشین مولانا

صفحه شعر و ادبیات، برگزیده ناب ترین شعرهای شعرای ایرانی
زندگی؛ شعری‌ست ناب، چون سروده های عاشقانه‌ی سعدی و غزلیات دلنشین مولانا

زندگی؛ شعری‌ست ناب، چون سروده های عاشقانه‌ی سعدی و غزلیات دلنشین مولانا

صفحه شعر و ادبیات، برگزیده ناب ترین شعرهای شعرای ایرانی

امشب ای ماه به درد دل من تسکینی - شهریار



امشب ای ماه به درد دل من تسکینی
آخر ای ماه تو همدرد من مسکینی

کاهش جان تو من دارم و من می دانم
که تو از دوری خورشید چه ها می بینی

تو هم ای بادیه پیمای محبّت چون من
سر راحت ننهادی به سر بالینی

هر شب از حسرت ماهی من و یک دامن اشک
تو هم ای دامن مهتاب پر از پروینی

همه در چشمه ی مهتاب غم از دل شویند   
امشب ای مه تو هم از طالع من غمگینی

من مگر طالع خود در تو توانم دیدن
که تواَم آینه ی بخت غبار آگینی

باغبان خار ندامت به جگر می شکند
برو ای گل که سزاوار همان گلچینی

نی محزون مگر از تربت فرهاد دمید
که کند شکوه ز هجران لب شیرینی

تو چنین خانه کن و دل شکن ای باد خزان
گر خود انصاف کنی مستحق نفرینی

کی بر این کلبه ی طوفان زده سر خواهی زد
ای پرستو که پیام آور فروردینی

شهریارا اگر آئین محبّت باشد
چه حیاتی و چه دنیای بهشت آئینی


شهریار

نظرات 5 + ارسال نظر
یاسمین جمعه 21 بهمن 1401 ساعت 17:32

عشق فقط شعر پروین اعتصامی و شهریار:

نگار پنج‌شنبه 9 دی 1395 ساعت 15:26

خوشملا خواهشا معنی 2 بیت اول چی میشه

کاوه دوشنبه 9 فروردین 1395 ساعت 11:26 http://www.nicebike.blogsky.com/

تشکر بابت حسن سلیقه.

مرسی دوست عزیز

فرزاد یکشنبه 8 فروردین 1395 ساعت 22:22 http://heyvan.blogsky.com/

عشق است دنیای شعرا و عرفاء...

atiye amiri یکشنبه 8 فروردین 1395 ساعت 22:09 http://taranometanhaei.persianblog.ir

عالی بود.

ممنون از لطفتون!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد