زندگی؛ شعری‌ست ناب، چون سروده های عاشقانه‌ی سعدی و غزلیات دلنشین مولانا

زندگی؛ شعری‌ست ناب، چون سروده های عاشقانه‌ی سعدی و غزلیات دلنشین مولانا

صفحه شعر و ادبیات، برگزیده ناب ترین شعرهای شعرای ایرانی
زندگی؛ شعری‌ست ناب، چون سروده های عاشقانه‌ی سعدی و غزلیات دلنشین مولانا

زندگی؛ شعری‌ست ناب، چون سروده های عاشقانه‌ی سعدی و غزلیات دلنشین مولانا

صفحه شعر و ادبیات، برگزیده ناب ترین شعرهای شعرای ایرانی

من طربم، طرب منم، زهره زند نوای من - مولانا


من طربم، طرب منم، زهره زند نوای من
عشق میان عاشقان، شیوه کند برای من

عشق چو مست و خوش شود، بیخود و کش مکش شود
فاش کند چو بی‌دلان، بر همگان هوای من

ناز مرا به جان کشد، بر رخ من نشان کشد
چرخ فلک حسد برد، زآنچه کند به جای من

من سر خود گرفته‌ام، من ز وجود رفته‌ام 
ذرّه به ذرّه می زند، دبدبه ی فنای من

آه که روز دیر شد، آهوی لطف شیر شد
دلبر و یار سیر شد، از سخن و دعای من

یار برفت و مانده دل، شب همه شب در آب و گل  تلخ و خمار می تپم، تا به صبوح وای من

تا که صبوح دم زند، شمس فلک علم زند
باز چو سرو  تر شود، پشت خم دوتای من

باز شود دکان گل، ناز کنند جزء و کل
نای عراق با دهل، شرح دهد ثنای من

ساقی جان خوبرو، باده دهد سبو سبو
تا سر و پای گم کند، زاهد مرتضای من

بهر خدای ساقیا، آن قدح شگرف را
بر کف پیر من بنه، از جهت رضای من!

گفت که باده دادمش، در دل و جهان نهادمش
بال و پری گشادمش، از صفت صفای من

پیر کنون ز دست شد، سخت خراب و مست شد
نیست در آن صفت که او، گوید نکته‌های من

ساقی آدمی کُشم، گر بکشد مرا خوشم
راح بود عطای او، روح بود سخای من

باده تویی! سبو منم! آب تویی و جو منم!
مست میان کو منم! ساقی من سقای من!

از کف خویش جسته‌ام، در تک خم نشسته‌ام
تا همگی خدا بود، حاکم و کدخدای من

شمس حقی که نور او از تبریز تیغ زد
غرقه ی نور او شد این شعشعه ی ضیای من

مولانا

نظرات 2 + ارسال نظر
سایت دانلود فیلم چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت 23:48 http://www.28serialbaran.org/

عالی

ممنون گرامی!

کاوه چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت 22:34 http://www.nicebike.blogsky.com/

مرغ صیاد توام، افتاده ام در دام عشق
یا بکش، یا دانه ده، یا از قفس آزاد کن

مرسی! خیلی زیبا بود!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد